Chat / support@radicenter.eu

E-posti seadistamine programmis Microsoft Outlook (2010/2013/2016/2019/Microsoft 365/Android/iPhone)

NB! Alates 01.07.2020 on toetatud ainult turvalised SSL/TLS ühendused mailiserveritega – seadistuse all peaks olema sisse lülitatud oma mailirakenduses SSL/TLS ja kasutusel pordid turvalise ühenduse korral IMAP 993 ja SMTP 465 (ainult SSL/TLS) või 587 (STARTTLS) .
(Täpsemad sätted leiate Webmaili kaudu vastavalt infole lehel: Webmaili kasutamine – 3. Muu seadme seadistused)

Kui on olemas webmaili lehelt juba vajalikud SSL sätted, siis saate edasi minna toimingutega:
1. Mailikonto lisamiseks
2. Mailikonto uuendamiseks/muutmiseks
3. Outlooki seadistamine mobiilsetes seadmetes
4. Küsimused/vastused

1. Mailikonto lisamiseks

– Vajadusel leiab kuvavaated Microsofti lehelt: Add an email account to Outlook
– Outlook for Mac’ile leiab IMAP konto seadistamise kuvavaated Microsofti lehelt: Add an email account to Outlook: Outlook for Mac

1. Outlookis File > Add Account.
2. Olenevalt Outlooki versioonist:
– 2010/2013 – Tuleks valida: Manual setup or additional server types (ja täita ära vajalikud väljad)
– 2016/2019/365 – Tuleks sisestada oma mailiaadress ja valida: Advanced options -> linnuke kasti “Let me set up my account manually” ja Connect.
3. Vali konto tüüp: IMAP
(Kuigi serveritel on olemas ka POP3 tugi, on POP3 protokolli näol tegemist vananeva protokolliga ning selle kasutamisel võib esineda rohkem erinevaid tõrkeid – Seega soovitame kasutada ainult IMAP konto tüüpi!)
4. “Account settings” aknas peaks olema enamus välju eeltäidetud – siiski palun kontrolli seal olevad sätted webmailist kuvatavate sätete vastu!
(Kui varasemalt Webmaili lehelt oma vajalikke seadistusi mailikontole ei kontrollinud, saate seda teha kuvatava juhendi abil SIIT)
NB! SPA ehk Secure password authentication kast peab jääma tühjaks! (Antud funktsionaalsus ei ole kasutusel IMAP serveritel!)
5. Kirjuta paroolid ja vajuta Next.
(NB! Osadel vanematel outlooki versioonidel tuleb eraldi määrata SMTP sisselogimis- ja SSL seaded, vajutades ennem Next nupule klikkimist “More settings” nupul ja täites ära “SMTP server” ja “Advanced” lehtedel kuvatava vastavalt juhenditele)

2. Mailikonto uuendamiseks/muutmiseks

Soovikorral näeb kuvavaated Microsofti lehelt: Meilikonto sätete muutmine või värskendamine rakenduses Outlook for Windows
Mail rakenduse kaudu “Control Panel” rakendusest (Soovitatav!)
(NB! Sulge Outlook, kui veel ei ole suletud!)
1. Ava “Control Panel”.
– Windows 10: Otsinguribal kirjuta control panel ja tulemustest kliki Control Panel lingil/ikoonil.
– Windows 8.1: Otsinguribal kirjuta control panel ja tulemustest kliki Control Panel lingil/ikoonil.
– Windows 7: Kliki Start -> Control Panel
2. Control Panel lehel kas otsinguga otsi sõna Mail ja kliki selle ikoonil või kliki koheselt Mail ikoonil.
3. Mail Setup – Outlook aknas, kliki Email Accounts nupule
4. Account Settings aknas, selekteeri oma mailikonto, mida soovid muuta ja kliki Change nupule.
5. Change Account aknas kontrolli Incoming mail server ja Outgoing mail server sätete vastavust Webmailis SSL kohal kuvatule – kui need erinevad, tuleks muuta vastavusse webmailis kuvatuga!
(Kui varasemalt Webmaili lehelt oma vajalikke seadistusi mailikontole ei kontrollinud, saate seda teha kuvatava juhendi abil SIIT)
6. Logon Information väljadel, kontrolli/kirjuta üle oma mailikonto tunnused (millega saad sisse logida ka oma webmaili lehel).
7. Kliki More Settings nupule
8. Internet Email Settings aknas vali Advanced leht.
9. Server Port Numbers ja SSL (Use the following type of encrypted connection) all kontrolli, et Incoming server (IMAP) ja Outgoing server (SMTP) pordi numbrid ja SSL sätted oleks samad, nagu webmailis SSL sätete kastis kuvatud! (Kui ei ole, palun uuenda need!)
NB! SPA ehk Secure password authentication kast peab jääma tühjaks! (Antud funktsionaalsus ei ole kasutusel IMAP serveritel!)
10. Kliki OK ja seejärel Test Account Settings ettetulevas aknas.

Test Account Settings aknas kuvatud info korral:
– kõik markerid rohelised, konto toimib – Kliki Close -> Next -> Finish.
– osa markereid on punased: Tähendab, et kas osa või kõik sätted on mõneti valesti, kontrolli webmailis SSL kastis kuvatavaid seadistusi ja proovi uuesti salvestada.

Otse töötavast Outlook rakendusest (Mittesoovitatav!)
(Antud juhend ei ole soovitatav, kuna Outlook võib jätta osa vanu andmeid vahemällu ja seega ei pruugi salvestada korrektselt Teie poolt uuesti seadistatut! Mõnel juhul tuleb teha vahepeal arvutile korduvalt taaskäivitus ja uuesti salvestada kõik andmed korduvalt, ennem kui Outlook need jäädavalt salvestab!)
1. Ava Outlook ja vali File.
2. Account Information all olevatest valikutest, vali konto, mida soovid muuta.
3. Vali Account Settings.
4. Valikutest vali info, mida soovid muuta – reeglina kas:
Account Settings või Server Settings
(Kui on profiilis viga, siis ka: Manage Profiles)
5. Tavajuhul vali Server Settings.
6. saad muuta nii sissetuleva IMAP (Incoming mail/server settings) kui ka väljuva SMTP serveri (Outgoing mail/server settings) porte, SSL seadistusi ja ka kasutajatunnuseid.
NB! SPA ehk Secure password authentication kast peab jääma tühjaks! (Antud funktsionaalsus ei ole kasutusel IMAP serveritel!)
(Korrektsed sätted saad üle kontrollida webmailist, vastavalt juhenditele SIIT)
7. Kui vajalikud muudatused on tehtud, kliki Next > Done.

3. Outlooki seadistamine mobiilsetes seadmetes

NB! Täpsemad sätted ja osad seadistusjuhendid leiate Webmaili kaudu vastavalt infole lehel: Webmaili kasutamine – 3. Muu seadme seadistused
Mailikonto lisamine Outlook for Android jaoks
(Täpsemalt “Kas vajate rohkem abi rakenduse Outlook Androidi jaoks häälestamisel?” ja sealt edasi “Soovin häälestada IMAP- või POP-konto.” )
Mailikonto lisamine Outlook for iOS jaoks
(Täpsemalt “Kas vajate rohkem abi rakenduse Outlook iOS-i jaoks häälestamisel?” ja sealt edasi “Soovin häälestada IMAP- või POP-konto.” )

4. Küsimused/vastused

K:Kas Outlooki mõne vanema vanema (kui siin lehel kuvatud) versiooniga ei olegi enam võimalik e-maili Teie teenuste all kasutada?
V: Teoreetiliselt on võimalik, kuid see kõik oleneb Teie arvutis kasutusel olevast Outlooki versioonist ja Operatsioonisüsteemist, ning kas need toetavad ajakohaseid SSL/TLS turbeprotokolle või mitte. Saaksite vajadusel testida, kui uuendaksite oma Outlooki mailirakenduse uusimale antud alamversioonile ja prooviksite siis.

K:Kas enam ei olegi võimalik Outlookiga ilma SSL’ita mailiserveriga ühendust luua?
V: Peale 01.07.202 enam mitte!

Comments are currently closed.

See veebileht kasutab küpsiseid, mis aitavad teha lehe külastamise mugavamaks. Meie veebilehte külastades nõustute meiepoolse küpsiste kasutamisega.
Sain aru.