Chat / support@radicenter.eu

Probleemid Mac Mail programmiga

Paljud kliendid, kes on Mac’i kasutajad on kurtnud et Mail annab pidevalt mingi veateate või ei saa maile saata. Samuti on osadel juhtudel blokeeritud ligipääs ka veebilehele. Viimasel ajal (peale Yosemite update’i) on hakanud muresi tekkima ka SSL sertifikaatide taasaudentimisega. Siinkohal üritan välja tuua mõned lahendid, mis antud probleemi peaksid kõrvaldama (90% juhtudest ei ole täiendavaid probleeme täheldatud!).

1. Mida teha – Mac mail blokeerib tihti IP
2. Mida teha – Sertifikaadi taasaudentimise probleemid


Probleem on tulnud peale viimast (Nov. – Dets. 2013) Apple süsteemset (Mac Mail) uuendust (Vanasti oli samalaadne probleem ainult MS Outlookiga), kus Mail ei suuda pikemat aega meeles pidada sessioone/kasutajatunnuseid ning seoses sellega üritab audentida vigase sessiooniga/tunnustega serveri vastu – see päring aga blokeeritakse serveri poolt kuna server arvab et tegemist on ründega.
Sama blokeering rakendub ka siis kui ühes arvutis olev rakendus üritab serverisse lahti jätta liiga palju sessioone, sulgemata vanasi ühendusi.

Mida teha – Mac mail blokeerib tihti IP:

1. Kui kuskil masinas on hetkel probleemi teie serverile ligipääsuga, tuleks kontrollida üle selle arvuti IP (IP’d näete lehelt http://radicenter.eu/ip/ ) ning saata see meile et saaksime uurida, kas see konkreetne IP on mustas nimekirjas.
2. Vältimaks Mail programmi logimisprobleeme, tuleks valida üks allolevatest variantidest (või pigem kasutada allpool olevat lahendust nii arvuti kui iPhone jaoks):
a) Keelata Mail programmil automaatne uuendamine ja teha uute mailide send/recieve manuaalselt
b) Sulgeda Mail programmi protsess ennem arvuti kaane sulgemist.
c) Teha Mac’ile kord päevas restart / shut down (kaane sulgemise ja suspendimise asemel)

UPDATE:
24.08.2014 – Leitud uus võimalik lahend:
Disable the IDLE Function in Mac Mail

With the IDLE function enabled, Mac Mail will make a continuous connection to the server, and this will contribute to the problem. Instead, you can configure Mac Mail to periodically check for new mail. A reliable frequency for the idle feature is every 10 minutes to ensure that Mac Mail is cleaning out any lingering processes.

To disable the IDLE feature:

1. Select Mail | Preferences from the menu.
2. Choose Accounts.
3. Select the desired IMAP account.
4. Go to the Advanced tab.
5. Uncheck Use IDLE command if the server supports it.
6. Additionally, you can uncheck Include when automatically checking for new mail.


NB! Kui juhtub sama probleem tekkima iPhonega (tänu telefonile blokeerub mailaccount / IP)
– siis lahend oleks:

On the iPhone there is a function called “push,” and when it is enabled it keeps the connection to our server open and continually checks mail. Consequently, this creates many IMAP processes and eventually conflicts with mailhost Terms of Service.

To avoid running excessive IMAP processes, you can disable push when you don’t need it.

1. Go to Settings > Mail, Contacts, Calendars > Fetch New Data.
2. Toggle Push to Off.

Now, instead of retrieving emails continuously as they arrive, your iPhone will use the global Fetch setting to retrieve emails manually or at intervals.

Mida teha – Sertifikaadi taasaudentimise probleemid:

Peale Yosemite update’i või Mac Mail süsteemset uuendust võib tekkida olukord, kus Mac Mail “unustab ära” serveri turvasertifikaadi ega suuda tänu sellele taasaudentida. Sama taasaudentimise mure on tekkinud ka klientidel, kellel on Yosemite või sealt ülespoole olev süsteemne uuendus või hiljutine Mac Mail uuendus mis on toimunud peale meiepoolset serverite turvasertifikaatide uuendamist uuemate ja turvalisemate vastu – Olukord on põhimõtteliselt sama – Mac Mail ei suuda taasaudentida sertifikaate ning annab veateateks justkui ühendus serveriga puuduks.

Lahendus on võetud ühe teise hostingupakkuja lehelt ning on inglisekeelne koos minu poolsete seletustega:

Method 1 (kehtib juhul kui teil on juba uus sertifikaat olemas kuid Mail on “unustanud” selle audentimise)

1. Quit your Mail app
2. Open Keychain Access
3. Locate the certificate in the keychain (search for “dream”)
4. Find the *.mail.dreamhost.com certificate.
5. Double-click the certificate
6. Expand the “Trust” settings
7. Change the “When using this certificate” option to “Always Trust”
8. Quit Keychain Access
9. Launch Mail

Method 2 (Kehtib juhul, kui Mail ei suuda uuesti audentida või kasutajalt luba küsida uute sertifikaatide audentimiseks)

1. Quit your Mail app
2. Open Keychain Access
3. Locate the certificate in the keychain (search for “dream”)
4. Find the *.mail.dreamhost.com’ certificate.
5. Right-click that certificate and delete it.
6. Launch Mail
7. Try sending an email. You should get a message from Mail saying “Mail can’t verify the identity of…”.
8. Click “Show Certificate”
9. Check the box marked “Always trust *.mail.dreamhost.com”
10. Click “Connect”

Method 3 (Kehtib juhul kui meetod 2 ei toimi!)

1. Open the Mail app
2. Go to Mail -> Preferences…
3. From the “Outgoing Mail Server(SMTP)” drop-down, select the “Edit Server List…” option.
4. Select the proper outgoing mail server, then click on the subtract(-) button in the bottom-left corner to delete those outgoing mail settings
5. Click on the add (+) button to re-add the outgoing mail setting.
6. Enter “Description” and “Server Name:”, then click on the Advanced tab.
7. Select: Use the default ports(25, 465, 587)
8. Use Secure Socket Layer (SSL) should be checked.
9. At this point you will get a message from Mail saying “Mail can’t verify the identity of…”.
10. Click “Show Certificate”
11. Check the box marked “Always trust *.mail.dreamhost.com”
12. Click “Connect”
13. Back to the settings, “Authentication” should be set to “Password”. The username is your full email address.
14. Save your changes, then try to send a test email.

Lisaks on toodud ka täiendav info:

Notes

In rare cases Mac OS may retain past SSL certificates despite the Mail account having been removed and Keychain Access being emptied of related certificates and passwords. If you find that any of the above steps do not resolve the issue, try removing your account completely from Mail, clear out Keychain Access of *mail.dreamhost.com certificates and any saved passwords for your account. Then reboot your Mac to flush any remaining configuration of the account from your system. Once the machine logs back in, you can proceed to re-add your email account in Mail.

Antud õpetus on võetud BlueHosti Wikist SIIT

Comments are currently closed.

See veebileht kasutab küpsiseid, mis aitavad teha lehe külastamise mugavamaks. Meie veebilehte külastades nõustute meiepoolse küpsiste kasutamisega.
Sain aru.